Železnice spúšťajú pilot mobilnej aplikácie. Hľadajú 500 dobrovoľníkov

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustila pilotnú prevádzku vlastnej mobilnej aplikácie Ideme vlakom pre obmedzenú skupinu prvých 500 užívateľov, ktorí sa prihlásia podľa metódy „prvý príde, prvý melie“.

Po úspešnom internom teste, ktorý sa realizoval medzi zamestnancami ZSSK, a funkčných doladeniach systému si prví cestujúci budú môcť užívať výhody online nákupu cestovných dokladov prostredníctvom svojich smartfónov a dať spätnú väzbu našej spoločnosti.

„Postupujeme krok za krokom a zaťažujeme naše systémy postupne. Očakávame, že prví zákazníci si na jednoduchosť nákupu cestovných dokladov rýchlo zvyknú a svojimi podnetmi sa budú spolupodieľať na jej rozvoji. Stále je pred nami dlhá cesta konsolidácie a rozvoja nášho technologického prostredia, chceme však našich zákazníkov vtiahnuť do procesu ako partnerov,“ uviedol Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK.

Mobilná aplikácia ZSSK je v prvej fáze dostupná pre mobilné zariadenia s operačným systémom Android. Aplikácia Ideme vlakom ponúka svojim užívateľom tieto funkcionality:

  • vyhľadanie spojenia vrátane možnosti voľby rozšírených parametrov vyhľadávania – počet prestupov, čas na prestup, trasovanie cesty, radenie špeciálnych typov vozňov (detský vozeň, vozeň pre imobilných cestujúcich, vozeň na prepravu bicyklov), výber podľa jednotlivých kategórií vlakov;
  • zobrazenie informácií o ceste – zoznam spojov, detail trasy, znázornenie trasy na mape, ponuka služieb vo vlaku;
  • nákup jednorazových cestovných dokladov – cestovné lístky a rezervácie miesta na vnútroštátnu prepravu, cestovné lístky a rezervácie miesta na vybrané medzištátne vlaky do Českej republiky, platba kartou alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie MasterCard Mobile;
  • grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch;
  • prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov;
  • vrátenie cestovných dokladov;
  • vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc;
  • lokálny používateľský profil – uloženie údajov cestujúceho, obľúbené vlakové spojenia a trasy, automatické priradenie typu cestujúceho k cestovnému dokladu.

„V tomto momente sme ukončili prvú, základnú fázu, ktorá je však iba štartom do transformácie nášho predajného systému a do rozvoja mobilnej aplikácie Ideme vlakom. V ďalších fázach chceme našim zákazníkom postupne priniesť rozšírenie o systém IOS, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, prístup na zákaznícke konto, systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na zakúpenie SMS lístkov. Naďalej bude hrať primárnu úlohu náš internetový responzívny e-shop, mobilná aplikácia je alternatívou zjednodušenia nákupu cestovných dokladov,“ prezradil Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov.

ZSSK plánuje v horizonte dvoch mesiacov spustiť inovovaný responzívny e-shop a pokračovať v rozvoji mobilnej aplikácie, kde sa v budúcnosti počíta s rozširovaním o lifestyle funkcie, služby sociálnych médií, vernostný program, synchronizáciu cestovných dokladov, informácie o výlukách, videostreaming, spätnú väzbu, možnosť objednania doplnkových služieb (napríklad reštauračné služby, taxi služby, požičovne áut či bicyklov, cestovné poistenie).

Záujemcovia, ktorí sa chcú zapojiť do pilotnej prevádzky mobilnej aplikácie Ideme vlakom, musia splniť dve jednoduché podmienky: disponovať zariadením s operačným systémom Android a prístupom do Google Play Store; vyplniť registračný formulár na webe ZSSK.

Celkovo 500 vybraným uchádzačom bude následne do 24 hodín zaslaný e-mail s inštrukciami na stiahnutie aplikácie.

ZDROJ: Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK

Komentáre