Správna výživa – hlavná podmienka zdravého životného štýlu

PR, PR články

Výživa ľudí je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré priamo ovplyvňujú ľudské zdravie. Nesprávna strava vedie k dysfunkcii jednotlivých orgánov človeka a organizmu ako celku. Negatívne zloženie potravín, ako aj nedostatok a ich nadmerná ponuka majú škodlivý účinok.

Preto musíte výžive venovať plnú pozornosť a vynaložiť potrebné úsilie, aby ste si ju zabezpečili v čo najlepšej kvalite a nemuseli pritom uťahovať svoje nové opasky.

Zdravá výživa predsa vstupuje do tela a spôsobuje asimiláciu látok, ktoré sú potrebné na doplnenie spotrebovanej energie, vybudovanie a opravu tkanív, reguláciu práce všetkých orgánov a systémov ľudského organizmu. V akom zložení je ale správna?

Zelenina a ovocie

Zelenina a ovocie sú veľmi užitočné pre ľudské telo, pretože majú nízky obsah kalórií a obsahujú obrovské množstvo vitamínov a stopových prvkov a tiež obsahujú množstvo vody a vlákniny, ktoré vytvárajú pocit sýtosti.

TIP: Vieme, že nie vždy a všade je možný prístup k takto zdravým potravinám a naše telo začína trpieť nadváhou. Riešením môžu byť kvalitné tabletky na chudnutie, ktoré sú voľne dostupnými, 100 %-nými prírodnými prípravkami. Zaistia vám chudnutie s rozumom a bez veľkého zaťaženia organizmu.

Mäsové výrobky, hydina, ryby, fazuľa, vajcia a orechy

Táto skupina produktov sa tiež nazýva produkty obsahujúce proteíny. Odporúča sa uprednostniť ryby, hydinové mäso a fazuľu. Obsahujú menej tuku ako iné produkty živočíšneho pôvodu obsahujúce bielkoviny. Podobne aj strukoviny a orechy obsahujú veľa užitočných látok, vitamínov a stopových prvkoch, ktoré podporujú, rovnako ako zázračná Chlorella, správnu činnosť mozgu.

Mliečne výrobky, jogurty a syry

Tieto výrobky tiež obsahujú bielkoviny a v potravinovej pyramíde stoja na rovnakej úrovni ako mäsové výrobky, hydina, ryby, fazuľa, vajcia a orechy. Mliečne výrobky nám poskytujú bielkoviny, vápnik a ďalšie živiny.

Tuk, soľ, cukor a sladkosti

Táto skupina potravín by mala byť v zdravej výžive minimalizovaná a pokiaľ možno úplne vylúčená z ľudskej výživy. Do tejto skupiny výrobkov patria aj margarín, výrobky z bielej múky (chlieb a cestoviny), ako aj sladkosti a nápoje sýtené oxidom uhličitým.

Základy správnej výživy

Snažte sa, aby bola vaša strava čo najbližšie k všeobecne prijatej potravinovej pyramíde. To znamená, že hlavnou zložkou zdravej výživy by mala byť zelenina, ovocie a obilniny.

Snažte sa používať iba čerstvé potraviny. V extrémnych prípadoch je možné pripraviť polotovary. Pripravené potraviny, ktoré sa predávajú v mnohých obchodoch a ktoré si vyžadujú iba zahrievanie, by mali byť vylúčené zo stravy.

Vaše zdravie je predsa vo vašich rukách, tak na to myslite!

Komentáre