Luca Nucciarelli z vrútockej reštaurácie nás nechal nahliadnuť do jeho kuchyne

Správy hlavné, Správy z regiónu, Všetky správy

S kuchármi je to ako s bubeníkmi – robia skvelú prácu, častokrát sa nám starajú o nezabudnuteľné momenty, ale málokto ich pozná. Preto sme sa rozhodli predstaviť a priblížiť Taliana Lucu Nucciarelliho, ktorý pripravuje jedlá v jednej vrútockej reštaurácii.

Moja kariéra začala, keď som mal 16 rokov. Bolo to v talianskom Toskánsku, v mojej rodnej dedine Pitigliano, u mojej tety, ktorá vlastnila hotel s reštauráciou. Na začiatku som samozrejme pracoval ako pomocná sila, a teda umýval riady, čo trvalo pár rokov. Keď som mal 21, odcestoval som do Londýna pracovať ako kuchár“, začína Luca svoje rozprávanie, mimochodom úžasnou slovenčinou. “Gastronómia v Anglicku je veľmi náročná, takže som sa tu naučil nielen variť, ale aj všetko o ekonomickej stránke vedenia reštaurácie. Po rokoch v Británii sme sa s manželkou rozhodli prísť na Slovensko, a tak tu žijem už osem rokov.“ Zaujímalo nás, aký je Lucov vzťah k slovenskej kuchyni. Pochvaľuje si ju, dokonca niektoré z jedál sú vraj veľmi podobné tým talianskym, prevažne regionálnym. Chutia mu naše bryndzové halušky so slaninou, no taliansku krv nezaprie, pretože najradšej siaha po cestovinách.

Pýtať si od kuchárov ich „know-how“ býva väčšinou veľmi trúfalé, my sme však Lucu predsa len poprosili o recept na dobrý obed či večeru. Naša podmienka bola, aby sme si toto jedlo vedeli ľahko pripraviť sami doma. Luca bol štedrý a podelil sa s nami až o dva chody. Začnime teda receptom na fusilli s kuracím mäsom a hubami na smotanovej omáčke.

Luca Nucciarelli z vrútockej reštaurácie nás nechal nahliadnuť do jeho kuchyne

Na prípravu budeme potrebovať:

200 gramov fusilli
100 gramov kuracieho mäsa
huby
300 ml smotany na varenie (20%)
1 cibuľu
2 strúčiky cesnaku
biele víno (pol pohára)
parmezánové lupienky
soľ a korenie

Najprv dáme variť vodu. Pridáme soľ, vedľa na panvici začíname restovať na strednom ohni cibuľu a cesnak, pridáme kuracie kocky. Pekne ich orestujeme a posolíme, na konci pridáme huby a pokračujeme v restovaní, kým nebudú udusené domäkka. Teraz pridáme biele víno a smotanu, opäť pridáme trochu soli a korenia a necháme redukovať. Medzitým dáme variť cestoviny, ktoré vyberieme z vody ešte keď sú tvrdšie „al dente“ a miešame s omáčkou. Pred servírovaním pridáme čerstvé parmezánové lupienky.

Aj vám sa už zbiehajú sliny? Tak to ste ešte nevideli druhý Lucov recept, konkrétne na bravčovú panenku s grilovanou špargľou a zemiakovými pusinkami.

Na prípravu budeme potrebovať:

300 gramov bravčovej panenky (upravená a očistená od masti)
10 kusov zelenej špargle (uvarenej)
200 gramov zemiakov (varené a roztlačené)
1 cukrárske vrecúško
1 strúčik cesnaku
100 ml olivového oleja
10 gramov čerstvého rozmarínu

Na horúcu panvicu pridáme olej, mäso, cesnak a rozmarín, aby sa chute pospájali s mäsom počas restovania. Keď bude pekne orestované, môžeme dať mäso do zohriatej rúry na 180 stupňov na 12 minút. Kým sa mäso pečie, začneme sa venovať špargli, ktorú si pripravíme na grilovacej panvici, jemne naolejovanej. Pridáme varené a roztlačené zemiaky do cukrárskeho vrecúška a začíname formovať pusinky. Dáme ich taktiež do rúry, kde sa už pomaly pečie mäso. Keď bude mäso pripravené, na doske ho nakrájame na plátky a začneme servírovať na taniere. Grilovaná špargľa pekne do stredu taniera, ďalej naaranžujeme mäso a ako posledné vytiahneme zemiakové pusinky, ktoré doplníme na tanier.

Lákavé a hlavne zvládnuteľné, čo poviete? A skôr, než pustíme Lucu späť do kuchyne, vypýtame si od neho tipy na obľúbené miesta v Turci, kam si treba zájsť po dobrom jedle. „Turiec má veľa krásnych miest, napríklad Gaderská dolina, kam ideme vždy s rodinou na prechádzku alebo Šútovo počas horúcich dní. Milujem aj výhľad z Martinských holí na celú Turčiansku kotlinu.