E. Jurinová: Pri výstavbe úseku D1 Turany – Hubová musíme postupovať spoločne

Výstavba úseku diaľnice D1 Turany – Hubová bola témou utorkového stretnutia predsedníčky Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Eriky Jurinovej so zástupcami samospráv dolnoliptovského a turčianskeho regiónu v Ružomberku.

Žilinský kraj trpí podľa Jurinovej dopravnou situáciou už dlhý čas. „Preto je dôležité, aby sme vytvorili spoločné úsilie v napredovaní. Januárové záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia SR, ktoré potvrdilo variant s tunelmi Korbeľka a Havran, by pre nás malo byť dôležité v tom, že vieme, ako chce postupovať vláda,“ povedala predsedníčka ŽSK.

Postarám sa o Turiec, tvrdí Erika Jurinová, ktorá vyzve vo voľbách súčasného župana
E. Jurinová: Pri výstavbe úseku D1 Turany – Hubová musíme postupovať spoločne

Doplnila, že podporuje variant výstavby tunela Korbeľka aj z environmentálnych dôvodov. „Je na nás, či budeme vláde pomáhať alebo budeme hľadať iné riešenia, ktoré by naozaj mohli procesy ešte viac zabrzdiť,“ uviedla na margo ohlasov niektorých turčianskych obcí, ktoré s týmto variantom nesúhlasia.

„Je mojím záujmom, aby sme ako samosprávny kraj boli mediátorom medzi Liptovom a Turcom. Najhoršie, čo sa nám môže stať je, že necháme, aby starostovia Turca zostali protiváhou starostom Liptova,“ podotkla Jurinová s tým, že chce martinskej strane vysvetliť dôvody, prečo sa vláda rozhodla podporiť tunel Korbeľka.

Starosta Švošova Milan Široň si myslí, že ľudia sú pri otázkach dostavby tohto úseku skeptickí. „Záleží nám na spojení diaľnice medzi Bratislavou a Košicami. Minulý rok bol rokom protestov a podporných akcií na začatie dobudovania diaľnice D1. S tým, že tento proces stále trvá a predlžuje sa. Naše obce tým trpia. Myslím si, že záverečné stanovisko posúva etapu vývoja diaľnice ďalej,“ konštatoval.

Pozitívne sa k problematike vyjadril aj starosta obce Šútovo Ľubomír Maďari. „Čítal som všetky rozklady aj posudzovania, robilo to pätnásť nezávislých odborníkov, ktorí sa zhodli na tom, že je to najvýhodnejší a najekologickejší variant. Preto som za to a obrátim sa na nich s dôverou,“ doplnil.

Problematický úsek D1 Turany – Hubová, situovaný medzi Ružomberkom a Martinom je posledný, ktorý sa v súčasnosti ešte nestavia. Ministerstvo životného prostredia v januári tohto roka zamietlo rozklady proti záverečnej správe posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), čím dalo zelenú riešeniu situácie výstavbou tunela Korbeľka. Národná diaľničná spoločnosť by mala s jeho výstavbou začať v roku 2021.

ZDROJ: TASR

Komentáre