5 veľkých chýb na začiatku nového podnikania

PR články

5 veľkých chýb na začiatku nového podnikania

Život je nevyspytateľný a nie každá cesta je rovná a bez prekážok. Chyby sú našou súčasťou, no je dobré sa im vyhnúť alebo sa z nich aspoň poučiť. Aj keď to znie možno sebecky, je ešte lepšie, ak sa viete poučiť z chýb druhých, ktoré sa vás bytostne nijako nedotýkajú. Je to možné niekoľkými spôsobmi. Stačí pozorovať svoje okolie, čo sa v ňom deje a byť v obraze, alebo sa môžete inšpirovať naším článkom, v ktorom si spomenieme niektoré a najčastejšie chyby. Tie, ktorým sa je dobré na začiatku vyhýbať.

Šetrenie na nesprávnych miestach

Áno, v prvej fáze dôležitého založenia s.r.o. sa snažíte znížiť náklady a ušetriť na drobných veciach. Na ne sa však nevzťahuje prenájom priestorov. Najčastejšie sa nízke náklady na prenájom vysvetľujú tromi parametrami:

  • malá plocha,
  • veľká vzdialenosť od centra,
  • stav miestnosti.

Každý z nich zaútočí na vaše podnikanie. Vďaka malému priestoru budú zamestnanci obmedzení v osobnom priestore a v pohodlných pracovných podmienkach. Z toho bude mať priamy vplyv na výkon. Veľká vzdialenosť od centra výrazne skomplikuje príťažlivosť nových zákazníkov. Bude pre nich jednoduchšie dostať sa do centra, kde sa sústredia takmer všetky spoločnosti z akejkoľvek sféry, než aby k vám prešli celým mestom. Stav priestorov ovplyvňuje nielen pohodlie pracovníkov, ale aj obraz podniku v očiach zákazníkov. Vyriešiť to môžete s kvalitným sídlom firmy, v ktorom vám nič z toho nehrozí.

Zamestnávanie rodiny a priateľov

Aj keď je to niekedy najjednoduchšia možnosť, v priebehu času musíte byť pripravení na možné komplikácie a zhoršenie vzťahov. Práca totiž znamená jasné plnenie povinností, pri ktorých sa prižmúrenie oka nepripúšťa, ani keď ide o toho najbližšieho človeka.

Je dobré si vytvoriť v pracovnom tíme autoritu, na základe dodržiavania stanovených pravidiel a organizácie. V opačnom prípade riskujete nielen stratu vo firme, ale aj dobrých medziľudských vzťahov v rodine a medzi priateľmi.

Staré alebo použité vybavenie

Finančné úspory sú dnes na prvom mieste v každej jednej situácii. Platí to aj pri zakladaní podniku, ktorý sa rozhodol ponúkať na trhu kvalitné produkty alebo služby. Robiť to ale na úkor kvality zariadení, na ktorých je založená celá podstata nášho podnikania sa naozaj nevypláca. Iste, existujú aj svetlé výnimky a môžete si v dobrom obchode kúpiť špičkové repasované zariadenia. Takých je ale pomenej a musíte ich často hľadať ako ihlu v kope sena, na čo nie je v tomto momente čas.

Nebojte sa investovať do nových modelov s vylepšenými funkciami a možnosťami. Máte jasný prehľad o veku zariadenia, poznáte jeho históriu, ako dlho je v prevádzke, a aké má záruky.

Buďte teda opatrní a kupujte nové, čerstvé a technicky zdravé vybavenie.

Nastavenie nízkych cien za služby alebo tovar

Môže sa zdať, že je to vynikajúci marketingový krok, ktorý priláka pozornosť zákazníkov, ale v skutočnosti bude všetko fungovať presne naopak. Predaj tovarov a služieb za výrazne nízke ceny bude spôsobený nerentabilnou výrobou. A v prípade, ak ponúkate na trh len to najlepšie, čo napríklad dokazuje ISO 9001, potom sa vám veľmi znižovať ceny naozaj neoplatí.

Takéto kroky a myšlienky môžu zatlačiť zákazníkov do otvorenej náruče konkurentov, pretože nízke ceny pôsobia ako lacná návnada.

Kolaps reklamnej kampane, ktorá nepriniesla okamžitý zisk

Namiesto toho, aby ste ihneď po spustení čakali na zázračný dážď hotovosti, venujte svoju pozornosť správne zacielenej reklame. Vybudovať si zákaznícku základňu je v tomto smere dôležité, no zaberie vám to veľa času. Preto by ste mali byť trpezliví a vymyslieť originálnu, viacstupňovú reklamnú kampaň, ktorej každý nástroj a akcia budú navzájom koordinované. A ak sa po prvom pokuse vzdáte, potom v obchodnej sfére nemáte čo robiť.

ZDROJ: PR článok

Komentáre

Talianske potraviny Martin