3 pravidlá úspešnej komunikácie so zákazníkmi

PR články

3 pravidlá úspešnej komunikácie so zákazníkmi

Každý jeden podnikateľ vie, ako je ťažké prilákať na svoju stranu nových zákazníkov. Zákazníci sa stali náročnejšími a konkurencia obrovská. Kúpa produktu alebo služby je predsa slobodným rozhodnutím spotrebiteľa a jediné, čo v tomto smere môžete urobiť, je snažiť sa jeho voľbu správne nasmerovať alebo ovplyvniť. Spôsobov na dosiahnutie tohto cieľa je veľmi veľa, pre vás je však dôležité, dodržiavať pritom tri hlavné pravidlá.

Segmentácia zákazníckej základne

Osloviť marketingovú agentúru, ktorá vám pomôže správnych zákazníkov zaujať je vec jedna. Zákazníkov je potrebné potom aj rozdeliť na nových a starých, podľa frekvencie nákupov (jednorazové nákupy alebo pravidelného odberateľa) podľa platobnej schopnosti a ďalších parametrov.

Komunikovať musíte s každou skupinou. Komunikácia je ako dobrá šneková prevodovka, ktorá zaisťuje ten správny prevod a prenos energie na potrebný výkon stroja. Je základom marketingu, ktorý je potrebné vyšperkovať do posledného detailu.

V prvom rade ju riešte s pravidelnými zákazníkmi. Pre tých, ktorí urobili jednorazový nákup, sa pokúste vytvoriť zaujímavejšie ponuky a pritiahnuť ich pozornosť s personalizovanými akciami.

Budujte lojalitu zákazníkov

Poprajte zákazníkom všetko najlepšie k narodeninám a veľkým sviatkom. Poskytnite im zľavu na tovar, prípadne zvýhodnite samotnú a rýchlu prepravu tovaru iným spôsobom. Spríjemnenie jedného   významného dňa v ich živote určite poteší a vás to nijako nezaťaží a finančne nezruinuje.

Použite správne propagačné prostriedky

Keď sa podnik vyvíja, otvára nové obchody a smery, je potrebné o tom informovať aj zákazníkov. E-maily ako „Nový obchod sa otvorili na takej a takej adrese“ veľmi dobre nefungujú. Je omnoho efektívnejšie kombinovať ich s akciami. „Nový obchod v meste, v ktorom máme pre vás rezerváciu s výhodnou akciou“ a podobné správy, by mohli zaujať. Musíte to ale do praxe správne aplikovať!

ZDROJ: PR článok

Komentáre

Talianske potraviny Martin